Cunoașterea în management
Statistic, multe farmacii utilizează stiluri de management tradiționale și nu investesc în dezvoltarea competețelor și abilităților angajațiilor, mergând pe principiul ”Eu știu ce trebuie făcut!” Adaptarea acestora la schimbările pieței sau a modelului de business se face greoi, iar de cele din urmă se finalizează cu vânzarea licențelor către un alt dezvoltator local sau către unul național. Acest model este valabil pentru orice altă afacere sau multinațională.
Există cazuri în care managerul conștientizează că e momentul să facă o schimbare, dar de unde începe această schimbare? Cum crezi că se va vedea la cei de lângă el faptul că face lucrurile diferit? Doar într-un singur mod: el, managerul, a început primul să se schimbe. Doar un management deschis către noi abordări poate determina angajații să se comporte diferit. Atunci când el, managerul, ia hotărârea să acumuleze cunoștințe noi, să descopere noi moduri de abordare și interacțiune, lucrurile se schimbă. Înainte de disponibilitatea financiară a multinaționalelor, se află oameni care le-au crescut, oameni în care s-a investit, oameni pe care i-ai crescut și tu la un moment dat. Nici o afacere, indiferent cât de mare este, nu a crescut fără oameni bine pregătiți, care să aibă cunoștințe temeinice. Beneficiile cunoșterii sunt numeroase, eu am să-ți enumăr doar câteva dintre ele: